Quantcast
Browse latest Browse all 10

24 juni :: Jeugd Jonge Renner traint in Limburg

0

Zaterdag 21 juni  de jeugdrenners van de Jonge Renner gaan naar Limburg. Om 08.30 wordt er verzameld, door een onverwacht vroege file moeten we even wachten op wat renners. Er worden wat alternatieve routes besproken i.v.m. de luchtmacht dagen, maar we vertrekken toch goed op tijd met en 28 koppig gezelschap richting Limburg. Om 11.15uur arriveren we op ons adres  Camping de Linde in Sibbe. Fietsen en tenues worden in orde  gemaakt maar voordat we vertrekken krijgen we eerst nog wat te drinken met een heerlijk stuk echte Limburgse vlaai.

We hebben drie groepen renners met begeleiding,  Ine, Miranda en Elly rijden met de auto de route voor de foto’s En niet geheel onbelangrijk de verzorging tijdens de pauze.
Vanaf de start gaan we de Sibbe Grubbe naar beneden en dan richting Party. Een relatief vlak stuk om even lekker warm te draaien. We rijden met zijn alle naar de eerste klim. Tot daar wordt er lekker gekletst en gelachen in de groep, maar 200mtr op de Schweiberg is het in eens erg stil.
Vanaf hier splitsen de groepen. Wanneer een groep compleet is rijden ze door. Na de Schweiberg volgt de Camerig door het bos naar Vijlen vervolgens via de Epenerbaan terug naar de Camerig,
Hier staan onze dames met drinken en koeken en wordt er een rust pauze ingelast.

De tweede en derde groep kunnen goed bij elkaar blijven en komen gezamenlijk aan bij de rustplaats. Dat het zo lang duurde kwam omdat ze op de grond hadden gelegen……om een lens te zoeken gelukkig de lens werd ook nog gevonden.

Na de pauze rijden we terug naar Party, de eerst groep neemt de Gulpenerberg en vervolgens naar Eys.  Groep 2 en 3 rijden rechtstreeks naar Eys. Hier gaan we natuurlijk de Eyserebosweg op, na de afdaling richting Valkenburg. Maar langs de Keutenberg rijden was voor groep1 geen optie.
Dus de Keutenberg omhoog de Dodeman naar beneden en nog een keer richting Valkenburg, om via de laatste klim van de dag de Cauberg terug te keren op de Camping, groep 2 en 3 waren hier inmiddels gearriveerd.
Het was nog wel even wachten tot iedereen compleet was want er was een pannenkoek zijn telefoon verloren. Maar goed ik heb hem terug gevonden.

Op het terras van de camping aten we nog een bak soep met broodjes, en na nog een drankje werd de terug reis ingezet. Al met al een zeer geslaagde dag.

Rest mij nog alle vrijwilligers te bedanken voor de inzet.

Met sportieve groet
Aäron Wintermans

Bekij hier foto's van de trainingsdag in Limburg

Viewing all articles